Social Icons

.

Pages

Yemekleri Kısık Ateşte Yavaş Pişirmek

Yemekleri daha sağlıklı pişirmek istiyorsanız kısık ateşte yavaşça pişirin. Buna özel tasarlanmış özel pişirici ve tencereleri kullanın.

Yanlış pişirme yöntemleri tehlikeli olabilir. Bakteriler 40 ila 140 derece aralığında gelişebilir. Güvenli ve lezzetli yemek pişirmenin yollarını öğrenelim.

Çorba ve yemekleri yüksek nem içeriğine sahip sıcaklık ve sürelerde pişirin. Nem, pişmeyi kolaylaştırır buhar üreterek yüksek sıcaklıkları önler. Yavaş pişirmeden önce etleri buzdolabında bekletin, donmuş gıdaları pişirmeye hemen kalkmayın. Etleri parçalara ayırın ve ayrı kaplarda dondurucuda saklayın.

Pişirmeden önce dolaptan alıp çözünmesini bekleyin daha sonra pişirin. Bütün bir et yerine parçalar halinde daha sağlıklı pişer. Tencereyi aşırı doldurmayın 2/3 kısmı boş kalarak pişmeye bırakın. Başlangıç ve bitişe yakın ısı derecesi farklı olabilir, bunu kaynar suyla dengeleyin.

Yavaş pişirme işleminde pişme süresi uzar bu süre içinde kapağı açmadan pişsin. Bu şekilde pişen gıdaları yeniden ısıtmaya kalkmayın. Mikrodalga uygun olabilir. Araç gereçlerin temizliğine önem verin kalanları sığ kaplara yerleştirin hızla soğumasını beklemeyin yavaşça ılıtın.
Kaynak.7gunsaglik
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...