Social Icons

.

Pages

Yazın Rahat Uyku Çekmenin Sırları

Uzun ve güneşli bir günün ardından emin olun bitkin düşersiniz ve enerjiniz tamamen çekilmiş gibi olur.

Yorgun olmak her zaman uyuyabileceğiniz anlamına gelmez. Özellikle çok sıcak yaz aylarında gece bile uykunuz kaçar. Uykuya dalamıyor, sürekli uyanıyor veya başka uyku sorunları çekiyorsanız bu yazı tam size göre. Kaliteli bir uyku çekmenin sırları nelerdir? Dinlenerek yeni güne başlamak herkesin dileğidir ki gününüz iyi geçsin.

Bunun için öncelikle yemeklerinizi zamanında yiyin. Öğün atlamayın ve her öğünün belli bir saati olsun. Kahvaltı sabah, öğle yemeği öğlen ve akşam yemeği gecikmeden akşam yapılmalıdır. Gece 8 ve 9 dan sonra bir şey yemeyin. Sindirim rahatsızlığı ve mide ekşimesi yaşanabilir ve uyku bozulur. Sıcak havalarda ve yaz akşamları ağır yemeyin. Yatmadan 2-3 saat önce canınız çekerse dondurma yenilebilir.

Serinletici buzlu bir bitki çayı için. Soğuk bir bardak bira ya da margarita da alternatiftir. Ama her zaman önerilmez. Geceleri aşırı alkol alma uykuyu böler. Susuzluğu gideren meyve dilimli buzlu çay en iyisidir. Papatya önerilir.

Yatmadan önce su için. Isı ve su kaybettiğimiz yaz aylarında bol su içilmelidir. Susuz kalan vücut uykusuz da kalır. Yatmadan 30 dakika önce su için. Yorgunluğu giderir ve iyi bir uyku çekmeyi sağlar. Kabızlığı da önler.

Pencereler açık yatıyoruz. Alerji ve sineklere karşı önleminizi alın. Yaz yağmuru, cırcır böceklerinin gürültüsü ve bir sinek bile uykuyu kaçırmaya yeter. Hapşırma, öksürme ve üşüme ayrıca kaşıntı uykuyu kaçırır. Bu tür etkenlere karşı yatmadan önleminizi alın. Klima veya fan kullanın böyle serinlemeyi seçin.

Soğuk duş alın.sıcak ve yapışkan histen kurtarır. Güneş yanığına iyi gelir plajda uzandıysanız iyi gelir. Serinlemek ve uyumak için yatmadan önce duş alın. Aloe veralı bir kremle vücudunuzu nemlendirin. Ağrı kesici ve jel kremler de tercihtir.

Yatmadan hafif ve küçük germe egzersizleri yapın. Yoga gibi düşünün ve yapın. Kalça, kol ve bacak arka kasları, omuz ve bel gibi bölgelere germe hareketi yapın. Yatakta yapılacak bu egzersizlerle rahatça uyuyacaksınız.
Referans.7gunsaglik.com.tr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...