Social Icons

.

Pages

En İyi ve En Kötü Piknik Yiyecekleri

Sağlıklı bir barbekü planlamalısınız. Mangal, piknik hazırlıkları ve yenilip içilecek her şey planlanmalı.

Muhteşem güzel havada açık alanda bir gün geçireceksiniz ve diyet kurallarına uygun olmayan zararlı besinler genelde bu günlerde bolca tüketilir.

Kalp damar tıkanıklığını kolaylaştıran besinlerden piknik günlerinde uzak durun. Yağ ve kızartma kırmızı et közleme gibi alışkanlıkları unutun ve sağlıklı aynı zamanda lezzetli bir menü oluşturun.

Kötü: Hamburger. Kalori ve doymamış yağ içerir. 270 kaloridir. Günlük yağ ihtiyacının yarısını bir küçük hamburger karşılar. Özellikle soslu olanlardan uzak durun.

İyi: Karpuz. Hem yaz meyvesidir ve serinletir hem de genelde peynirle birlikte gayet doyurucu ve sağlıklıdır. Şeker içerir fazla tüketmeyiniz. Kalın bir dilim karpuzda 86 kalori vardır.

Yağ, C vitamini, karoten ve likopen de içerir. %92si sudur. Su ihtiyacını da karşılar. Favori yaz besinlerindendir ve iyi bir piknik gıdasıdır.

İyi: Mısır. Haşlama mısır ideal besinlerdendir. Doyurucudur ve besin değerleri yararlıdır. Kebap olarak da yenilebilir. 3 g yağ, 155 kalori ve 29 mg sodyum içerir. Parmesan peyniri ve acı biberle tüketilebilir.

Kötü: Kırmızı Etli Sandviç. Sağlıksız olarak pişirilen etlerin her halinden özellikle beyaz ekmekli sandviç halinden uzak durun. 418 kalori ve 1500 mg tuz bulunur. Soslarıyla bu sayılar artabilir.

İyi: Izgara balık ya da deniz ürünleri. Hiçbir deniz ürününden zarar gelmez. Fırında pişen leziz bir balığı mangal kırmızı etine tercih edin. Düşük yağ oranı, omega yağları, asit ve ortalama 100 – 200 kalori ile

1-2 öğünlük besin ihtiyacı karşılanır. Balık yemeklerinde sos da hafif olur.

Kötü: Kızarmış tavuk. Yağda kızartılan una ve sosa batırılmış tavuk hazır gıda sektörünün favorilerinden. Kesinlikle uzak durun.

İyi: Fırında tavuk. Sos ve una bulanmamış tavuklarınızı domates, yeşillik, yoğurt ve baharatla tatlandırın. Fırında ızgara ya da haşlama olarak pişirin.

Kötü: Patates salatası. Maalesef özel günlerde tüketilen bir aperatif. Haşlama olduğundan sağlıklı gibi görünse de içine giren malzemeler, bolca yağ ve tuz işi bozuyor.

Kötü: Sosisli sandviç. Ketçap mayonez ve diğer sosların yanında kızartılmış olması ve işlenmiş kırmızı et olması oldukça sağlıksızdır.

İyi: Şişte tavuk, meyve ve sebze kokteyli. Minik parçalar halinde birbiriyle uyumlu lezzetleri çöp şişe dizin hafif fırınlayın ve tüketin.
Referans.7gunsaglik.com.tr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...