Social Icons

.

Pages

Egzersiz Yapmanın Yararları

Egzersiz Yapmanın Yararları:
Aslında insanoğlunun fıtratı bol hareket etmeyi gerektirmektedir. Bundan bir asır önce, insanların çoğu çiftliklerde yaşıyor ve çalışıyordu. Sadece ısınmak ve beslenmek, hepsi de gerçek fiziki gayret gerektiren sayısız günlük iş ihtiva ediyordu. Günümüzde ise günlük hayat, çok az mecburi hareket ihtiva etmektedir. Hizmet ekonomimiz ve emekten tasarruf sağlayan sayısız araç, birçok açıdan yaşantımıza kolaylıklar getirdiyse de; sağlık, performans ve iyi bir dış görünüm elde etmemiz için gerekli olan tabi ve kendiliğinden egzersizleri ortadan kaldırmıştır. Hareketsizlik ve yaşlanma süreci, fiziki çalışma kapasitesinde bir azalmaya yol açabilir. Bu da kalp ve diğer hastalıklara yakalanma riskini arttırır.
Düzenli ve yeterli bir egzersiz
- Fiziki ve zihnt çalışma performansı artar. Yorgunluk, gerilim ve endişe de azalma olur.
- Kas ve eklemler esner ve daha iyi fonksiyon görmeye başlar.
- Özellikle kalp kasıarı kuvvetlenir, kalbin çalışma yükü azalır ve dinlenme süresi uzar.
- Zaman içinde kalp güçlenir.
- Ayrıca kan yağları ve kan şekeri seviyeleri de egzersiz sonucu düştüğünden kalp ve damar hastalıkları için egzersiz birebirdir.
- Egzersiz, yüksek tansiyonu aşağı çekerek kontrol altına alınmasını sağlar.
- Hafif veya orta derecede hipertansiyonu olanların kan basınçları, egzersiz e başladıktan birkaç hafta sonra normale düşmektedir.
- Vücutta toplanan zararlı yağları eritmek içinde egzersiz şarttır. Egzersiz, yaş kilo ve aktivite seviyesine göre değişmelidir. Gençler yaşlılara, şişmanlar zayıflara oranla daha çok egzersiz yapmalıdırlar. Ayrıca kişinin günlük aktivitesi azsa, egzersize daha çok başvurmalıdır.

Nasıl Egzer yapmalı?
- Aslında egzersiz zor değildir.
- Yürüyüş yapmak en güzel egzersizdir.
- Ayrıca asansör yerine merdiven kullanmak, her yere araba ile gitmeyip yürümek, arabadan veya otobüsten bir durak önce inerek bu mesafeyi yürümek, bisiklet kullanmak, yüzmek ve akşamları yürüyüşe çıkmak sayılabilir.

Egzersiz ne kadar yapılmalı?
- Egzersizin düzenli ve azar azar olması daha iyidir.
- Yine egzersiz düzenli olarak arttırılmalıdır.

Egzersiz Yapmanın Yararları:
- Yağlarınız erir, kaslarınız gelişir.
- Uyku probleminiz olmaz.
- Bağışıklık sisteminiz gelişir.
- Solunum sisteminiz güçlenir
- Sindirim sisteminiz iyi çalışır.
- Eklemleriniz güçlenir.
- Zihniniz rahatlar ve konsantrasyonunuz artar.
- Kolesterolünüz düşer.
- Kalbiniz ve akciğerleriniz güçlenir.
- Zihinsel, fiziksel ve duygusal olarak rahatlarsınız.
- Kalori yakar ve şişmanlığı önlersiniz.
- Kendinize güveniniz artar.
- Depresyona girme ihtimaliniz azalır.
- Kızgınlık ve gerginliğin önüne geçersiniz.
- Kısaca, kendinizi “iyi” hissedersiniz.

Referans.7gunsaglik.com.tr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...