Social Icons

.

Pages

Sağlıklı Beslenme Hakkında Efsane ve Gerçekler

Beslenme uzmanları neler diyor hangi besinleri tavsiye ediyor. Kulaktan dolma hangi bilgiler aslında gerçek dışı? Besin değeri açısından zengin besinleri de öğrenelim.

Fasulye ve Mercimek. Bu iki bakliyat gerçekten de süper iki besindir. Protein ve lif açısından zengindirler. Kompleks karbonhidrat, demir, magnezyum ve potasyum kaynağıdırlar. Çinko da içerirler. Temel gıdalar sınıfındadırlar. Mutlaka haftada birkaç öğün tüketilmelidirler. Konserve fasulyelerde %40 daha fazla tuz bulunur tavsiye edilmez.

Baklagiller ile beslenerek kilo da verilebilir. Kolesterole çok iyi gelir. Çorba, yemek, salata, tahıllar ve yeşilliklerle bezenebilirler. Fasulye ile püre, fava ve nohutla humus yapıp baharatla tatlandırabiliriz. 
Karpuz. Herkesin favori yaz meyvesidir. Çok tatlıdır ve serinletir ama şeker oranı da yüksektir. Sıvı ihtiyacının çoğunu karşılar. A, C vitaminleri ile potasyum ve likopen içerir. Aşırıya kaçmadan birkaç dilim tüketmek gerekir.

Tatlı patates. Karbonhidrat değeri yüksektir ve kilo aldırmaz. Bilinenin aksine haşlama tatlı patates iyi bir diyet yemeğidir. En iyi beta karoten, C vitamini, lif ve potasyum kaynağı besinidir. Ekstra sos ve kremalar patatesi suçlu yapar. Yavaş ateşte pişen ve baharatlı bir patates çok iyidir. Fırında dilimli de pişirilebilir.

Kırmızı lahana. A, D, K vitaminleri, lif ve folat deposudur. Turpgillerdendir antioksidan içerir. Çiğ olarak salatası harikadır. Kanserle savaşan bir besindir. 
Domates. Taze domates her tür kansere karşı korur. Ev yapımı sosunu deneyin. Makarna, pizza, salata, yemek, çorba ve her yerde kullanın. Potasyum deposudur. 
Yoğurt. kalsiyum, potasyum, protein, çinko kaynakları ve vitamin B6 ve B12 deposudur. probiyotik kültürler içerir ve laktoz daha düşüktür. Protein içerir. Çoğu hastalıktan korur.

Referans.7gunsaglik.com.tr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...