Social Icons

.

Pages

Büyük Sağlık Sorunlarını Önlemek İçin 10 Küçük Değişiklik

Sağlık sorunlarını önceden bilmek imkansız ama sağlıklı bir hayat yaşamak da bizim elimizde. Bu makalede, basit küçük değişimlerle ciddi sağlık sorunlarına çareler anlatılacaktır.


Mümkün olduğunca spor yapın ve beslenmenize özen gösterin. Diyeti zayıflamak için değil beslenme biçimi olarak benimseyin. İşte 10 akıllıca öğüt:

1. Daha sık diş ipi kullanın. Dişlerinizi bastırmadan günde en az 2 kere fırçalayın. Mutlaka günde en az 1 kere diş ipi ile diş aralarını temizleyin. Ağız içi bakterilerini önler ve temizler ve genel sağlığı da etkiler. Plak ve bakteriler sadece fırçalamayla geçmeyebilir. Diş sorunları diyabet, hipertansiyon ve erken doğum nedeni olabilir.

2. Gün içinde 2-3 saat aralıklarla yiyin. Aç kalmamaya özen gösterin. Açlık grevine girmeyin. Metabolizmanızı canlı tutun. Üç ana öğün ve iki ara öğün yeterlidir. Ayrıca aşırı acıkma ve yeme ihtimalini de öldürür. Yağsız ve kaslı bir vücut için böyle beslenin.

3. Kahvenizi evde yapın. Dışarıdaki kahvelerde binlerce kalori olabilir. Hem sağlıksız hem maddi açıdan yüktür. Yağlanmaya sebep olur. Şekersiz ve kremasız bir fincan kahveyi evde hazırlayıp için.

4. Pedometre kullanın. Spor yaparken ne kadar hareket ettiğinizi bilmek sizi motive eder. Adım ölçer denilen bu alet ile kaç kalori yaktığınızı daha kolay hesaplarsınız. Eğlenceli aktif egzersizler için idealdir. 2000 adım bir mil ile eşdeğerdir. Fiziksel ve ruhsal sağlığı etkiler.

5. Rahat egzersiz giysilerinizi giyin. Eşofman veya şort atlet ile rahat hareket edilebilecek kıyafetler edinin. Sporda bunları giyin. Motive eder. Uyku kıyafetiyle değil dış mekan kıyafetleriyle spora çıkın.

6. Kegel hareketleri yapın. 4 kadından biri idrar kaçırma gibi birçok sağlık sorunundan muzdarip. Kegel egzersizleri kasları terbiye eder ve çalıştırır. Pelvik taban kaslarını harekete geçirir. Kadınsal hastalıkları büyük oranda en aza indirir.

7. Kendinize kompliman yapın. Kendinizi şımartın ve vakit ayırın. Vücut kusurlarınızla mutlu olmaya çalışın. Kendinizden emin olun ve kendinizle gurur duyun. Özgüven yerinde olsun. Yeteneklerinizi keşfedin ve insanlara gösterin. Sıcak bir banyo, piyano çalmak, konsere gitmek gibi eğlenceli ve dinlendirici şeylere yönelin.

8. D vitamini düzeylerinizi kontrol ettirin. Kan testi yaptırın. Temel vitamin düzeyiniz düşükse tedavi görün veya destek ilaçları alın. Kanser sebebi olabilir ve enerjiyi düşürür. Nörolojik sorunların da nedeni olabilir.

9. Yulaf ezmesinden yararlanın. Özellikle sabah kahvaltısında yulaflı gevrek tüketin. Tok tutar ve enerji verir. İşlenmiş lif içerir ve sağlık verir.

10. Akşam yemeğinde klasik müzik dinleyin. Hoş ve yavaş bir müzik fondayken mutlu olursunuz. Hem yavaş yemeyi de sağlar. Sağlıklı sindirim edilebilen bir öğünle günü kapatın.
Referans.7gunsaglik.com.tr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...